Zīmola “Sveiks” majonēzes pārstāvis SIA “Polven” ir pieņēmis dzīvnieku labturības politiku un apņemas savu produktu ražošanā izmantot tikai 100% brīvos apstākļos turētu vistu olas (Nr.1), tostarp olu pulveri un olu masu. Politikas ieviešana noslēgsies līdz 2025. gadam.
“Jau šobrīd Latvijas tirgum ražojam majonēzi, kuras sastāvā ir brīvos apstākļos turētu vistu olas (Nr.1), tāpēc uzskatām par savu pienākumu šo atbildīgo biznesa praksi turpināt. Šis lēmums pieņemts saskaņā ar “Polven Foods” kvalitātes un sociālās korporatīvās atbildības vadlīnijām, kas radītas, lai patērētājiem nodrošinātu tikai augstas kvalitātes produkciju kā arī modernizētu uzņēmējdarbību un ražošanu, tostarp atteiktos no novecojušām un neilgtspējīgām praksēm,” norāda uzņēmuma pārstāve Luīze Baiba Pirro.
Daudzi uzņēmumi pēdējos gados ir pieņēmuši lēmumu pilnībā atteikties no sprostos dētām olām. “Apsveicam “Polven” ar atteikšanos no sprostiem. Ir patiess prieks, ka rūpēs par dzīvnieku labturību un ieklausoties patērētājos, uzņēmums ir nolēmis spert soli tālāk un savos produktos izmantot Nr.1 jeb brīvo vistu olas,” teic “Dzīvnieku brīvība” pārstāve Paula Cukura.
Visā Eiropas Savienībā ir vienots olu marķējums, kas tiek izmantots arī Latvijā. Uz katras olas ir uzdrukāts kods – pirmais cipars norāda dējējvistu turēšanas metodi. Jo tas ir mazāks, jo labvēlīgākos apstākļos vista dzīvojusi: 0 – olas nāk no bioloģiskas saimniecības, 1 – olas dētas brīvās turēšanas apstākļos, 2 – kūtī dētas olas, 3 – sprostos dētas olas.
Ar pilnu Latvijas atbildīgo uzņēmumu sarakstu iespējams iepazīties kampaņas "Olu cena" mājaslapā.
SIA “Polven” ir igauņu uzņēmuma “Polven Foods OÜ” Latvijas struktūrvienība, kas Latvijā izplata zīmolu “Sveiks” majonēzes un “Rēzeknes Leģenda” iebiezināto pienu. SIA “Polven” paziņojums uzņēmuma mājaslapā.
Lielākais olu ražotājs Ziemeļeiropā, Balticovo, pārtrauks turēt dējējvistas sprostos. Lēmums skar 2.15 miljonus jeb 88% no visām Latvijas dējējvistām, kuras pašlaik atrodas cietsirdīgajos sprostos.
Mazumtirdzniecības veikalu tīkls “CITRO” paziņo par plāniem līdz 2025. gadam atteikties no sprostos turētu dējējvistu olu tirdzniecības. Zīmolam ir 76 tirdzniecības vietas visā Latvijā.
Lēna nāve gāzes kamerā, dzīvnieku piekaušana līdz nāvei ar metāla nūjām un vēl elpojošo nospiešana – tādi rezultāti atklājas Open Cages veiktajā pētījumā ūdeļu audzētavā.
Pateicoties tūkstošiem dzīvnieku aizstāvju, viens no pasaules lielākajiem restorānu tīkliem, kam pieder arī zīmols "Burger King", paziņo par 100% atteikšanos no sprostos dētām olām.
Šī petīcija ir daļa no Fur Free Alliance rīkotas starptautiskas kampaņas. Mēs aicinām visas valstis aizliegt zvēraudzēšanu kažokādu ieguvei un aicinām G20 valstu līderus publiski atzīt, ka...
24. novembrī Ungārijas Zemkopības ministrija paziņoja par ūdeļu, lapsu, sesku un nutriju audzēšanas aizliegumu kažokādu iegūšanas nolūkos. Valdības lēmumu pamudinājuši Covid-19 uzliesmojumi citās...