Sācies ikgadējais dabai draudzīgās ēšanas izaicinājums “Neapēd zemeslodi”, kurā jau piedalās vairāk nekā 8000 indivīdu un 60 dalībnieku komandas. Izaicinājuma dalībnieki apgūst un izmēģina dabai draudzīgāku un veselīgu uzturu, ikdienā patērējot mazāk dzīvnieku un vairāk augu izcelsmes produktu. Akcijā ar īpašiem piedāvājumiem un informatīvu atbalstu iesaistās arī 50 uzņēmumi.
Lai saudzētu dabu un klimatu, ik gadu tūkstošiem cilvēku apņemas janvārī samazināt dzīvnieku izcelsmes produktu patēriņu uzturā un apgūt videi draudzīgākus ēšanas ieradumus, piedaloties izaicinājumā “Neapēd zemeslodi”. Dalībnieki izaicinājumam piesakās vietnē www.neapedzemeslodi.lv un mēneša garumā ik dienu e-pastā saņem augu valsts ēdienu receptes un informāciju par uztura saistību ar vidi un veselību.
Izaicinājums ”Neapēd zemeslodi” norisinās jau sesto gadu, gūstot arvien plašāku atbalstu arī no dažādiem uzņēmumiem. Ar informatīvu atbalstu, atlaidēm un citām augu valsts uztura popularizēšanas akcijām izaicinājumā šogad iesaistījušies jau 50 uzņēmumi – mazumtirdzniecības tīkli, pārtikas ražotāji, restorāni, grāmatnīcas u.c.
Šogad izaicinājuma organizatori piedāvā jaunu iespēju piedalīties ar komandu, kopā krājot punktus un sacenšoties par "Neapēd zemeslodi 2023" godalgu un balvām. Pieteikušās jau vairāk nekā 60 komandas, ko veido gan ģimenes un draugi, gan darba un mācību kolektīvi.
“Izaicinājums kļūst par modernu tradīciju, kas balstās mūsu tautas pamatvērtībās – rūpēs par dabu! Šī gada jaunums – komandu dalība – sniedz ģimenes vai draugu lokam iespēju radīt kopīgu garšu piedzīvojumu. Mācību kolektīvam – kopā apgūt jaunas zināšanas un prasmes. Uzņēmumam – celt savu ilgtspēju, publisko tēlu un komandas garu,” komentē Lilita Kenta, izaicinājuma rīkotāja. “Izaicinājums janvārī notiek arī globāli, un Rietumeiropas valstīs, kā Francija un Vācija, piedalās jau simtiem uzņēmumu. Tas ir tālredzīgs solis modernam un ilgtspējīgam biznesam, jo klimata krīze ir arvien samilztoša problēma, kuras risināšanā jāiesaistās visām sabiedrības grupām.”
Izaicinājumam joprojām var pieteikties vietnē www.neapedzemeslodi.lv un izvēlēties sev piemērotāko apņemšanos izaicinājuma mēnesim – trīs dienas nedēļā ēst veģetāri, visu mēnesi ēst veģetāri vai izmēģināt pilnībā vegānisku uzturu. Lai atbalstītu dalībniekus, “Neapēd zemeslodi” rīkotāji ik dienu e-pastā sūta receptes katrai ēdienreizei, informāciju par uztura saistību ar vidi un veselību, kā arī izdevīgus piedāvājumus ēstuvēs un veikalos.
Ceptuve LĀČI apņēmusies no 2025. gada visā uzņēmuma darbībā 50% apmērā atteikties no sprostos dētu olu un to produktu izmantošanas, un no 2027. gada 1. janvāra – atteikties pilnībā
Piena pārstrādes un saldējuma ražotājs "Food Union" plāno atteikties no sprostos dētām olām līdz 2025. gada beigām.
Mazumtirdzniecības veikalu tīkls “SPAR” Latvijā ir apņēmies pilnībā izbeigt sprostos dētu olu tirdzniecību ar pārejas periodu līdz 2025. gadam.
Veikalu tīkls ELVI ar vairāk nekā 100 veikaliem Latvijā paziņojis par atteikšanos no sprostos dētu olu tirdzniecības, noslēdzot pāreju 2025. gadā.
Trešdien, 13. decembrī, atvērta pieteikšanās populārajam izaicinājumam “Neapēd zemeslodi”, kas 2024. gada janvārī ikvienam sniegs iespēju atklāt gardas, daudzveidīgas augu valsts ēdienu receptes un
Publicēts jauns slepens pētījums “Šī ir zvēraudzēšana Eiropas Savienībā”, kas atklāj kažokzvēru audzēšanas drūmo realitāti sešās Eiropas Savienības valstīs, tostarp Latvijā, “Gauja AB” zvēraudzētavā.