Apvienība “Open Wing Alliance” (OWA) šodien laiž klajā starptautisku bezsprostu kampaņu, lai aicinātu restorānu tīklu “Kentucky Fried Chicken” (KFC), “Pizza Hut”, “Taco Bell”, “WingStreet”, un “The Habit Burger Grill” mātesuzņēmumu “Yum! Brands” atteikties no nežēlīgajiem sprostiem, kuros ieslodzītas dējējvistas uzņēmuma starptautiskajās piegādes ķēdes. Šajā lielajā dzīvnieku labturības kampaņā kopējiem spēkiem apvienojas 77 ietekmīgas dzīvnieku aizsardzības organizācijas no 63 pasaules valstīm, aicinot ātrās ēdināšanas koncernu apņemties pilnībā pāriet uz bezsprostu olām visos tā 50 000 restorānu visā pasaulē.
”Taco Bell”, “Pizza Hut”, un “KFC” ir vieni no lielākajiem ātrās ēdināšanas zīmoliem, un viņu pienākums ir mazināt milzīgās dzīvnieku ciešanas, kas slēpjas viņu restorānu aizkulisēs,” norāda “Open Wing Alliance” direktore Aleksandrija Beka. “Pieņemot šo būtisko lēmumu, viņi var radīt izšķirošas pārmaiņas savas piegādes ķēdes dējējvistu dzīvē un labklājībā.”
Paraksti petīciju jau tagad:
Meklē vairāk informācijas un iesaisties papildu aktivitātēs:
“Yum! Brands” ar zīmolu “KFC” Baltijas valstīs pārstāv igauņu koncerns “Apollo Group”. Pašlaik “Yum! Brands” ir apņēmušies pāriet uz bezsprostu olu ieguvi tikai pavisam mazā daļā restorānu. Olas un olu izstrādājumi “Yum! Brands” piegādes ķēdē nāk no industriālajām fermām, kurās vistas ir ieslodzītas mazos, netīros sprostos. Parasti tās ir sešas līdz desmit vistas atvilktnes lieluma sprostā. Šie sprosti ir tik mazi un piebāzti, ka vistas nespēj veikt tām dabiskās un instinktīvās darbības. Bieži vistu ķermeņu daļas iesprūst sprostu restēs, izraisot lūzumus, deformācijas un smagus spalvu zudumus. Dažas pārgurušās vai pakustēties nespējošās vistas līdz nāvei sabradā pārējie sprostos ieslodzītie putni. Bez nevienas dzīvnieku labturības politikas “Yum! Brands” ir līdzvainīgi vardarbībā pret dējējvistām visā pasaulē.
Pieaugot patērētāju pieprasījumam pēc bezsprostu olām, starptautiski uzņēmumi un nozares līderi visā pasaulē atsakās no sprostiem. Daudzi pasaules lielākie uzņēmumi ir apņēmušies pāriet uz bezsprostu olām, tostarp “Burger King”, “Unilever”, “Nestle”, “Aldi”, “InterContinental Hotels”, “Sodexo”, “Mariott”, “Wyndham”, “Compass Group”, “Shake Shack”, “Famous Brands”,un “Barilla”. Taču “Yum! Brands” joprojām nav pievienojušies šai kustībai, lai uzlabotu pārtikai audzēto dzīvnieku labturību.
“Open Wing Alliance” ir uzsākuši parakstu vākšanu Change.org, un tās aktīvisti vadīs sociālo tīklu un reklāmu kampaņu, kurā sabiedrība varēs iesaistīties vietnē NotYum.com. Tūkstošiem aktīvistu visā pasaulē piedalīsies koordinētos pasākumos, aicinot “Yum! Brands” apņemties pāriet uz bezsprostu olām visos restorānos visā pasaulē.
Paraksti petīciju jau tagad:
Meklē informāciju un iesaisties, apmeklējot www.NotYum.com.
Seko kampaņai un bezsprostu kustībai Twitter: @GlobalCageFree.
Ceptuve LĀČI apņēmusies no 2025. gada visā uzņēmuma darbībā 50% apmērā atteikties no sprostos dētu olu un to produktu izmantošanas, un no 2027. gada 1. janvāra – atteikties pilnībā
Piena pārstrādes un saldējuma ražotājs "Food Union" plāno atteikties no sprostos dētām olām līdz 2025. gada beigām.
Mazumtirdzniecības veikalu tīkls “SPAR” Latvijā ir apņēmies pilnībā izbeigt sprostos dētu olu tirdzniecību ar pārejas periodu līdz 2025. gadam.
Veikalu tīkls ELVI ar vairāk nekā 100 veikaliem Latvijā paziņojis par atteikšanos no sprostos dētu olu tirdzniecības, noslēdzot pāreju 2025. gadā.
Trešdien, 13. decembrī, atvērta pieteikšanās populārajam izaicinājumam “Neapēd zemeslodi”, kas 2024. gada janvārī ikvienam sniegs iespēju atklāt gardas, daudzveidīgas augu valsts ēdienu receptes un
Publicēts jauns slepens pētījums “Šī ir zvēraudzēšana Eiropas Savienībā”, kas atklāj kažokzvēru audzēšanas drūmo realitāti sešās Eiropas Savienības valstīs, tostarp Latvijā, “Gauja AB” zvēraudzētavā.