Pirmie Latvijas uzņēmēji pievienojas bezkažokādu politikai

2014. gada 26. Februāris

“Fur Free Retailer” programmā iestājušies pirmie Latvijas uzņēmēji – “Uniq”, “Ecattus” un modes zīmols “Ieva Janelsiņa” –, tādējādi pievienojoties daudziem jau labi atpazīstamiem, starptautiskiem apģērbu zīmoliem, kas izvēlējušies netirgot kažokādu izstrādājumus.

Fur Free Retailer” programmas mērķis ir veicināt ētiskas izvēles iespējas patērētājiem, sniedzot precīzu informāciju par mazumtirgotāja politiku attiecībā uz kažokādām. Apliecinot savu apņemšanos atteikties no kažokādu izstrādājumu ražošanas un tirdzniecības, šai programmai jau ir pievienojušies 300 uzņēmumu no visas pasaules, tostarp tādi atpazīstami zīmoli kā “Zara”, “H&M”, “Esprit”, “Lindex”, “Cubus”, “Dressmann”, “Bik Bok”,“Topshop”, “Bershka”, “Stradivarius” un citi. Tagad “Fur Free Retailer” programmā iestājušies arī pirmie Latvijas uzņēmēji: “Uniq”, “Ecattus” un modes zīmols “Ieva Janelsiņa”.



Kā komentē “Uniq” vadītāja Linda Breide: "Mēs šajā programmā iesaistāmies, jo uzskatām, ka ir nežēlīgi un nepieņemami izmantot neaizsargātus dzīvniekus cilvēku iegribu izpildīšanai. Dzīvnieki, tāpat kā cilvēki, spēj izjust prieku, bailes, stresu un sāpes – viņi nav bezjūtīgas mantas, kuras turēt ieslodzījumā! Mums nav vienaldzīga vardarbība un dzīvnieku mocības, tāpēc aicinām ikvienu padomāt, pirms izvēlēties kažokādu!"

Ecattus” vadītāja Evija Kalme min: “Gan kā uzņēmējām, gan arī cilvēciski mums ļoti rūp dzīvnieku daudzveidība, kā arī pienācīga izturēšanās pret tiem. Līdz ar to iestāšanās “Fur Free Retailer” programmā bija likumsakarīgs solis. Mēs esam ļoti priecīgas, ka ar savu darbību varam atbalstīt šāda veida kampaņas!”

Modes dizainere Ieva Janelsiņa atzīst, ka viņas veidotajās/radītajās apģērbu kolekcijās netiek izmantotas kažokādas un arī netiek plānota to izmantošana turpmākajās sezonās, tādēļ pievienoties “Fur Free Retailer” programmai šķiet likumsakarīgi.

Pieaugot sabiedrības interesei par ētiskas izvēles iespēju iegādāties apģērbu, kura ražošanā nav izmantoti un nogalināti dzīvnieki, arvien vairāk uzņēmumu pievienojas “Fur Free Retailer” programmai. Tas ir mūsdienīgs solis un apliecinājums, ka mode spēj pastāvēt arī bez ciešanām.

Jau ziņots, ka nesen “Fur Free Retailer” programmai pievienojās arī starptautiskais apģērbu koncerns “Inditex”, kuram pieder 6000 veikalu visā pasaulē un 13 veikali Latvijā, tostarp pazīstamie zīmoli “Zara”, “Bershka”, “Stradivarius”, “Pull&Bear” un “Massimo Dutti”.

Latvijā “Fur Free Retailer” programmu pārstāv organizācija “Dzīvnieku brīvība”, kas šī gada janvārī kopā ar lielākajām Latvijas dzīvnieku un vides aizsardzības organizācijām dibināja apvienību “Sabiedrība pret kažokādām”.