GLOBĀLĀ KAMPAŅĀ PIEPRASA BURGER KING PĀRTRAUKT SPROSTU OLU IZMANTOŠANU

2020. gada 27. Oktobris
Vairāk nekā 80 nevalstiskās organizācijas šodien uzsāk globālu kampaņu, mudinot vienu no pasaules vislielākajām ātrās ēdināšanas ķēdēm atteikties no sprostiem savās piegādes ķēdēs.

Globālā dzīvnieku aizstāvības grupu koalīcīja “Open Wing Alliance”, kuras dalīborganizācija ir arī “Dzīvnieku brīvība” Latvijā šodien uzsāk visaptverošu, globālu pretsprostu kampaņu pret “Burger King” cietsirdību. Novatoriskā kampaņa, ko vada vairāk nekā 80 nozīmīgas dzīvnieku aizsardzības organizācijas visā pasaulē, mudina vienu no pasaules vadošajām ātrās ēdināšanas ķēdēm uzņemties atbildību par dzīvnieku labturību un likvidēt sprostus to piegādes ķēdēs, apņemoties pilnībā atteikties no sprostos dētu olu izmantošanas. “Burger King”pieder ātrās ēdināšanas gigantam – starptautiskajam uzņēmumam “Restaurant Brands International” (RBI).
 
"Kā vienai no vadošajām ātrās ēdināšanas ķēdēm lielākajos pasaules tirgos, “Burger King” ir atbildība novērst ciešanas, ko dzīvnieki ikdienā piedzīvo viņu piegādes ķēdēs," pauž Aleksandra Beka, koalīcijas "Open Wing Alliance" vadītāja. "Burger King ir iespēja uzlabot miljoniem dējējvistu dzīvi un būt pirmajai lielajai ātrās ēdināšanas ķēdei, kas pieņēmusi patiesi globālu pret sprostu politiku."
 
Kaut arī “Burger King”, kas pieder RBI, ir spēruši pirmos soļus, lai risinātu dzīvnieku labturības problēmas savā piegādes ķēdē, uzņēmuma pašreizējā politika neattiecas uz visiem tā zīmoliem un visu veidu olām un to produktiem. Tādējādi uzņēmums turpina atbalstīt dējējvistu mocīšanu savos tirgos visā pasaulē. Izņemot Taizemi un Indonēziju, ātrās ēdināšanas gigantam nav nekādu labturības saistību Āzijā, kur olas ir būtiska "Burger King" ēdienkartes sastāvdaļa.
 
“Burger King” turpina  atbalstīt lopkopības prakses, kurās vistas ir ieslodzītas šauros, netīros sprostos. Šie sprosti liedz vistām teju jebkādas instinktīvās darbības. Bieži vien putnu ķermeņu daļas iesprūst sprostu detaļās, kā rezultātā veidojas kaulu lūzumi un deformācijas. Vistas, kuras ir zaudējušas spēku vai nespēj pārvietoties, sprostos tiek nomīdītas līdz nāvei.
 
Daudzi vadošie uzņēmumi visā pasaulē atsakās no sprostu izmantošanas, un pieaug patērētāju pieprasījums pēc ārpus sprostu olām. Globālas apņemšanās izbeigt nežēlīgos sprostus uzņemas daudzi pasaulē lielākie uzņēmumi, tostarp “Unilever”, “Nestle”, “Aldi”, “InterContinental Hotels”, “Sodexo”, “Mondelez”, “Compass Group”, “Shake Shack” un citi. Tomēr “Burger King” nav vēlējies pievienoties globālajai kustībai par labāku izturēšanos pret dzīvniekiem.
 
“Open Wing Alliance” ir publicējusi  petīciju petīciju vietnē Change.org un uzsāks kampaņu ar daudzām sociālo mediju aktivitātēm un reklāmu, kurās sabiedrība var iesaistīties vietnē www.BurgerKingBrutality.com. 28. oktobrī tūkstošiem aktīvistu no visas pasaules piedalīsies globālā koordinētā aktīvisma dienā, mudinot “Restaurant Brands International” apņemties atteikties no sprostiem visā pasaulē.
 
Pieprasi pārmaiņas! Paraksti petīciju: https://www.change.org/BurgerKingDzB 
Vairāk informācijas: www.BurgerKingBrutality.com.

 
Par “Open Wing Alliance”
 “Open Wing Alliance” ir starptautiska dzīvnieku aizsardzības organizāciju koalīcija, kuras mērķis ir izbeigt cietsirdīgākās vistu izmantošanas prakses visā pasaulē. Koalīciju 2016. gadā nodibināja “The Humane League”, un tā ir izaugusi par globālu spēku. Koalīcijā cieši sadarbojas vairāk nekā 80 dalīborganizācijas, tostarp “Dzīvnieku brīvība”, kopīgiem spēkiem mainot veidu, kā pasaules lielākie uzņēmumi izturas pret dzīvniekiem, un nosakot jaunu korporatīvo dzīvnieku labturības politikas standartu lokāli – visos lielākajos tirgos, globāli visā pasaulē.