Pieci Latvijas uzņēmumi ievieš progresīvu dzīvnieku labturības politiku

2018. gada 11. Janvāris
5 restorāni paziņo par sprostu olu neizmantošanu

Augošajai tendencei atteikties no sprostos dētu olu izmantošanas pievienojušies pieci jauni Latvijas uzņēmumi. Sprostos dētas olas savos ēdienos vairs neizmanto viesnīca “Wolmar”, restorāni “Domini Canes”, “Goldingen room”, “ID Gourmet”  un kokteiļbārs “Mākonis Cocktails & Design”.

 
Pamatojot lēmumu neizmantot sprostos turētu vistu olas, uzņēmumi min apsvērumus gan par ēdienu kvalitāti, gan dzīvnieku labturību.
 
“Esmu dzīvnieku mīļotāja un man nav pieņemami tādi apstākļi, kuros tiktu mocītas dzīvas būtnes. Neatbalstu rīcību, kurā šauros sprostos tiek turētas vistas lielākas naudas gūšanai, pārkāpjot jebkādas cilvēciskās un ētiskās vērtības. Tādēļ viesnīcas “Wolmar” restorāns izmanto tikai laimīgo vistu olas,” tā viesnīcas “Wolmar” saimniece Liāna Dance.
 
Restorāna “ID Gourmet” paziņojumā sociālajos tīklos teikts: “Mēs rūpējamies par Jūsu veselību un mūsu ēdienu kvalitāti. Un esam priecīgi paziņot, ka no šīs dienas gatavošanai izmantosim tikai olas, kuras dētas no vistām, kas audzētas brīvās turēšanas apstākļos.”
 
Lauris Grass no “Mākonis Cocktails & Design” savu izvēli pamato tā: ”Mākonī uzskatām, ka olas ir produkts, kas sevī nes daudz informācijas, tādēļ arī olu izcelsmei un kvalitātei piešķiram lielu vērību. Vēlamies būt droši, ka vistas, kuru dētās olas izmantojam ēdienu gatavošanā, augušas veselīgos apstākļos, skraidījušas pa zāli un jutušās laimīgas. Ticam, ka tas jūtams arī omlešu, kūku un vafeļu garšā. Ne mazāk svarīgs faktors, protams, ir uzturs, ar kādu barotas vistas, kas vistiešākajā veidā ietekmē mūsu pašu un mūsu viesu veselību.”
 
Dējējvistu turēšana sprostos saistās ar sliktiem dzīves apstākļiem un zemu labturības līmeni. Arvien vairāk uzņēmumu ne tikai Latvijā, bet visā pasaulē apzinās savu atbildību pret dzīvnieku labklājību, vidi un sabiedrības vērtībām, tāpēc atsakās no sprostos dētu olu izmantošanas.
 
Jau ziņots, ka par atteikšanos no sprostos dētu olu izmantošanas iepriekš paziņojuši arī ātrās ēdināšanas restorānu tīkli “Subway” un “McDonald’s”, “Street Burgers”, “Fontaine Delisnack Riga”, kafejnīca “Rocket Bean Roastery”, restorāni “Laivas” un “Neiburgs”, kā arī vairākas Latvijā pārstāvētas starptautiskas viesnīcu ķēdes, piemēram, “Wyndham Worldwide” un “AccorHotels Group”. Arī pazīstamais mazumtirdzniecības tīkls “Rimi” ir apņēmies līdz 2025. gadam pilnībā atteikties no sprostos dētu olu tirdzniecības.