Pie “Rimi” piketē par dējējvistu labturību

2017. gada 17. Decembris
Sestdien, 16. decembrī visās Baltijas valstīs vienlaicīgi notika dzīvnieku aizsardzības organizāciju rīkoti piketi, aicinot “Rimi” lielveikalu tīklu īstenot sociāli atbildīgu politiku un atteikties no sprostos dētu olu tirdzniecības. Rīgā protesta akcija notiks plkst. 13.00-14.00 pie veikala “Rimi” Stacijas laukumā.
 
Regulāri piketi pie “Rimi” veikaliem Latvijā, Lietuvā un Igaunijā turpinās jau kopš augusta sākuma. Tie sākās drīz pēc tam, kad atklātībā nāca šokējoši materiāli par dējējvistu dzīves apstākļiem fermās, kurās ražo “Rimi” zīmola olas. Līdz šim Rīgā ir jau notikuši 11 piketi pie “Rimi” veikaliem. Regulāri piketi notiek arī Viļņā, Kauņā un Tallinā. Akciju rīkotājs Latvijā – biedrība “Dzīvnieku brīvība” – norāda, ka publiska kampaņa pret “Rimi” tika uzsākta pēc mēnešiem ilga dialoga ar “Rimi”, kura gaitā uzņēmums atteicās spert jebkādus konkrētus soļus, lai uzlabotu dējējvistu dzīves apstākļus. 
 

 

“Rimi savā korporatīvajā sociālās atbildības politikā apgalvo, ka gādā par to, lai dzīvniekiem tiktu nodrošināti draudzīgi apstākļi, kuros tie var paust savu dabisko uzvedību. Pilnīgi pretēji šiem apgalvojumiem, “Rimi” turpina tirgot un pat kā sava zīmola produktu apzīmēt sprostos dētas olas, kas saistās ar sevišķi zemu dzīvnieku labturības līmeni,” norāda biedrības “Dzīvnieku brīvība” valdes locekle Katrīna Krīgere. “Sprostos vistas visu savu dzīvi pavada ciešanās – saspiestas metāla režģu konstrukcijās, kurās tās nevar pat pastaigāt vai izplest spārnus. Mēs aicinām “Rimi” apņemties izbeigt sprostos dētu olu tirdzniecību ar pārejas periodu līdz 2025. gadam, kā to jau ir izdarījuši neskaitāmi veikalu tīkli Eiropā.”
 
Pasaulē un Eiropā uzņēmumi arvien biežāk pievērš uzmanību sava biznesa ētikai un sociālajai atbildībai. Tā ietver sevī rūpes gan par sabiedrības vērtībām, gan par dzīvnieku labklājību un vides aizsardzību. Tā kā dējējvistu turēšana sprostos ir saistīta ar ļoti sliktiem dzīves apstākļiem šiem dzīvniekiem, arvien vairāk uzņēmumu atsakās no sprostos dētu olu tirdzniecības un izmantošanas.
 
Eiropā apņemšanos līdz 2025. gadam pilnībā izbeigt sprostos dētu olu tirdzniecību pauduši jau neskaitāmi mazumtirdzniecības tīkli, tostarp “Lidl”, “Tesco”, “Aldi”, “Intermarché”, “Carrefour”, “Jerónimo Martins” un citi. No sprostos dētu olu izmantošanas atsakās arī viesnīcu tīkli, sabiedrisko ēdināšanas pakalpojumu sniedzēji, pārtikas ražotāji un restorāni. Pēdējo mēnešu laikā arī Latvijā daudzi uzņēmumi ir atteikušies no sprostos dētu olu izmantošanas, piemēram, viesnīca - restorāns “Neiburgs”, restorāni “Fontaine Delisnack Rīga”, “Rocket Bean Roastery”, “Laivas”, ātrās ēdināšanas restorānu tīkls “Street Burgers” un citi.